14 Haziran 2013

Lal Masallar



Bu kitapta üç ayrı hikaye vardı.Hikayeler hep masal tadındaydı.Her hikayede ikişer ana karakter vardı.Bunlardan biri de muhakkak laldi.
İlk hikaye "Azer ile Yadigar" idi.(Hikayeleri anlatmayacağım sadece altını çizdiğim bazı satırları paylaşacağım.)

## "Her yürek ses veren bir uçurumdur zaten.Belki kendi yüreğine dayanır kulağın.Duyarsan eğer, sahiden duyarsan, bundan sonra daha iyi olursun.Lakin herkes kendi uçurumunu yüreğinde taşır kızım.Boşuna gelmişsin dağ doruklarına."

## "Lakin saz tutan parmak,tetikten ırak olur."

## "Tanrı kullarına ne sırlar vermiş ağalar.Bir bakışta kimse kimseyi kolay kolay anlayamaz."

## "Her şeyin bir yüreği vardır.Dağın,taşın,ırmağın.İş onu bulmaktadır."

Murathan ile Selvihan ya da Bir Billur Köşk Masalı

## " Semah göç tutmak gibiydi.Bir yurttan sökün etmek gibiydi.Uzun yollar,uzun diyarlar,ulu sevdalar gibiydi.(Dünya mı gurbetti? ahiret mi?) Hayat gibiydi semah.Tüm bir hayat..."

Ulak ile Sadrazam

## "Biliyorum ki, kötülüğün gücü sonunda sahibine dayanır.Kötülüğün sınırları o kadar geniştir ki, gün gelip içine sahibini almamazlık edemez.Kendi kötülüğüyle baş edebilen hiç kimseyi tanımadım,tanımıyorum.Mutsuzluğun,kötülükle çok yakın ilişkisi olduğunu da biliyorum."



Kitabın adı:Lal Masallar
Yazarı:Murathan Mungan
Yayınevi:Metis
İlk basım tarihi:1989 Remzi Kitabevi 
Ben 13. Basımını okudum (2011)
126 sayfa

Bu kitabı bana Ebrucuğum hediye etmişti geçen sene doğum günümde.Tam da Japonya ya ilk kez geliyordum.Türkiye'ye dönerken kitabı burada bırakmıştım.Nasılsa geri geleceğim diye.Okuması bugünlere nasip oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder