02 Kasım 2014

Dolmakalem Günü

Kutlanmaya 2012 yılında başlandığında hiç haberim olmayan bu özel güne 2014 yılında iki adet dolmakalemimle giriyorum. Nasıl başladı bu merak?Şöyle ki; hikaye yazmayı seven sevgili arkadaşım Berrak'a bir doğum günü hediyesi arayışındaydım. Ve gözümde yazarlığa namzet olduğu için mutlaka bir dolmakalemi olması gerektiğini düşünerek başladım araştırmaya çok da güzel bir blog keşfettim bu aşamada ve bu kadar geç keşfettiğim için çok üzüldüm. Neyse ki her gün eskilerden okuyarak günümü güzelleştiriyorum.(http://www.banasikcayaz.com)

Blogunda çeşit çeşit dolma kalem tanıtmış ama ben yine instagram ünlüsü Lamy'de karar kıldım arkadaşım için.

Ona hediyesini gönderdikten kısa süre sonra da eşim gittiği bir şehir dışı konferans sonrası bana dolmakalemle geldi. Çok mutlu oldum. Böylelikle ilk dolmakalemim Pilot Kaküno oldu. Pembeli grili çok şirin tam bir başlangıç kalemi almış.


Ama pür heves yazan, kalemini yanından ayırmayan ben sakınan göze çöp batar misali çantama anahtarımı koyarken kalemim düştü, merdivenlerden yuvarlandı, kapağı açıldı ve sonuç olarak ucu yamuldu.

Düzeltmeye çalıştı eşim yaptı da ama eski tadı yok sanki daha kalın yazıyordu şimdi daha bir inceldi sanki. Buna üzüldüğümü duyan ve kendisi de bir kalemsever olan sevgili kayınpederim/babam bize yolladıkları yiyecek kolisinin içine adımı yazdırdığı Parker marka dolmakalem göndermiş. Kutuda gördüğümde sevinçten çığlık attım. Hiç beklemediğim bu harika düşünce beni çok mutlu etti. Sevmek sevilmek pek güzel şey.




Dün de ona mürekkep aldık pür heves ve de Rhodai defter aldık çünkü gözlemlerime göre dolmakalemseverler pek bir seviyorlar kendisini dedim vardır bir hikmeti. Denedim arkaya mürekkep geçirmiyor, yazımı kolay.

Bugünün esbab-ı mucizesine atıfta bulunan bir yazı yazmak istedim. Bakalım geçici bir heves mi bizimkisi yoksa ömür boyu sürer mi zamanla göreceğiz.


***Dolmakalem mi dolma kalem mi?

http://erguvankalem.blogspot.jp/2012/10/kalemden-kursun-dolmadan-murekkep.html

24 yorum:

  1. Dolmakalem candır, can! :)
    İyi ki düştün bu aşka Neslihancığım :) Yeni yıla cici bi' dolmakalemle girmek istiyorum. Bakalım gördüğümde beni kendine aşık eden bi' dolmakalem çıkacak mı karşıma?
    Kayınpederin seni çok seviyormuş, ne kadar güzel bi' hediye.
    Çok şanslısın,çoook! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de katkın yadsınamaz bu işte:) Vallahi bu dolmakalem işi koca bir dünya dilerim yeni yıla kadar ilk görüşte aşkı yakalarsın:)
      Kayınpederim çok özel bir insan gerçekten çok şanslıyım:)
      Seni de çok çok öperim, sağolasın :))

      Sil
  2. Ben de hala bu büyülü dünyaya adım atabilmiş değilim. Sanki yazarken zorlanirmisim gibi geliyor. Ama denemek lazım elbette. Güle güle kullanın yeni kaleminizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da öyle gelirdi ama dolmakalem kağıtta resmen akıyor asıl zor olan diğer kalemlerle yazmakmış sanırım:)
      Mutlaka denemelisin, çok keyif alacağına eminim. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. Dolmakalem düşürmek gerçekten çok sinir bozucu bir şey. Ben de bir kere yaşadım. İnşallah sizin de bu tek olarak kalır. Yeni dolmakaleminize gelince, güle güle kullanın. Ne kadar ince bir düşünce olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hem yeni kalem için dileğinize hem de bilgilendirici blogunuza. Nerede bir dolmakalem görsem bilgi için soluğu blogunuzda alıyorum, büyük emek. Sevgiler.

      Sil
  4. "Dolma kalemi mi, dolmakalem mi?" linki çok güzelmiş, gerçekten çok iyi bir tespit.
    Gülerek yaz bi'tanem, bolca yaz, bana da yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok mantıklı bir açıklama getirmişler. Çok teşekkür ederim canım benim:) Bu hafta uçuracağım sana cümlelerimi:)

      Sil
    2. o zaman ellerimi çırpıştırıp, bekliyorum heyecanla :)

      Sil
  5. cok tatlisin o yuzden hep guzel seyler seni buluyor ki :) ne mutlu sevilenlere ve sevmeyi bilenlere ヽ(=^・ω・^=)丿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum mutlu ettin beni:) Çok teşekkürler, öperim...

      Sil
  6. Ama ben dünya dolma kalem gününü kaçırmışım, üstelik bugün zannediyordum. Bugünün şerefine dolma kalemimle bir şeyler karalayacaktım ki sevgili google'a sorayım derken senin blog'unu getirdi önüme, çok mutlu oldum :) Ama tabii ki 2 Kasım'ı kaçırdığım için üzüldüm. Bir dolma kalemsever olarak gecikmeli de olsa dolma kalem gününü kutlarım. Yeni bir dergi çıktı, belki biliyorsundur: Mürekkep Balığı. Dolma kalem, mürekkep ve yazı kültürüne ayrılmış çok çok güzel bir dergi, ama her yerde bulunmuyor pek. Ben de ilk onların sayesinde öğrendim dolma kalem ve mürekkebin ayrı bir dünyası ve incelikleri olduğunu. Ondan sonra şöyle bir düşündüm elimdeki 3-4 dolma kalem de hep hediye edilmişti bana, hiç kendim isteyerek ve bilerek bir dolma kalem almamıştım. Ufak bir araştırmayla hemen gidip kendime bir adet dediğin gibi internet ünlüsü (!) bir Lamy Safari aldım, mavisine vuruldum o anda. Çok alıştım şimdi kalemime, bakalım bir sonraki ne olacak? Sana da bol mürekkepli, yazılı günler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Sevgili Simge

      Vallahi ben de 2 Kasım olarak biliyorum. Şurada "http://www.yitikulke.com/2-kasim-dunya-dolmakalem-gunu.html " ve şurada "http://www.banasikcayaz.com/search?q=2+kas%C4%B1m " öyle olduğunu okumuştum ama dün kasım ayının ilk cumasında kutlandığını anladım. Yani panik yok sevene her gün bayram diyelim:) Dergiyi duydum çok da merak ediyorum ama buradan ulaşma şansım olmadı. Oo ne güzel evde dolmakalem oluşu, ilgi duymaya başlamanla beraber gözüne farklı gözükmüşlerdir. Yani Lamy'de de var bir şeyler herhalde, insanın bir kere alası geliyor. Güle güle kullan yeni kalemini.
      Bir de en son çayla ilgili harika yazını okumuştum ara ara bakıyorum ama yeni yazı gelmiyor, beklemedeyim:)

      Sil
    2. Canım Yerazım dolmakalem aşkmış ben de sahip olunca anladım. İlk Lamy oldu ondan önce markasız bir dolmakalemim vardı ama onu da saklıyor hala seviyorum. Ama Lamy'nin o canlı renkleri çok cazip:)) Yeni gelen dolmakalemini sağlıkla kullan, düşünceli sevdiklerin hayatından eksik olmasın güzel yürekli arkadaşım:) eşinin aldığı kalem için de geçmiş olsun diyelim:( Bir kağıttan bahsetmişsin dolmakalem içinmiş, bilmiyordum not aldım bakacağım...Kocaman sevgiler tatlım:))

      Sil
    3. Sen ne güzel yazıyorsundur kim bilir sanatçı kişilik:) Aynen dediğin gibi renkler çekiyor insanı Lamy'de. Çok teşekkür ederim güzel söz ve dileklerin için Natalim:) O düşünceli sevdiklerim arasında sen de varsın ilerideki günlerde beraber çokça zaman geçireceğimizi umuyor ve hasretle sarılıyorum:)

      Sil
    4. Çok teşekkür ederim! Yok yok, senin tarihte bir yanlışlık yok ben kaçırmışım işte. Ama haklısın, sevene böyle tek bir gün vız gelir :) Ne çok Lamysever varmış değil mi? Renkleri ve hafif oluşu, kesintisiz yazımı insanı çekiyor sanırım. Dergiyi seveceğini düşünüyorum, yakınlarda buralara gelme planın varsa mutlaka bu dergiyi alıp dönmelisin. Yazı yazma konusunda nasıl kem küm etsem bilemiyorum, blog açtım sık sık yazarım diye, çok titizlenmek başa bela. Çok detaylı düşününce böyle hiçbir şey çıkmıyor ortaya, duyan da bilimsel bildiri sunuyorum sanır! Yakınlarda yazmalıyım, teşekkürler ara ara baktığın için :)

      Sil
  7. En son lise de kullanmıştım, ama dolma kalemle yazmak cidden çok farklı duygu fakat mürekkep akıtması hiç hoş olmuyor :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yeniden kullanmalısınız insanın yazdıkça yazası geliyor:)

      Sil
  8. Merhaba, blogunuzu yeni keşfediyorum. İsminizden dolayı merak edip geldim aslında. Yeraz Ermenice rüya demek. Sizin isminiz sandım önce sonra dolmakalemin üzerinde Neslihan yazdığını gördüm daha da merak ettim :)
    Sık sık uğrarım herhalde. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoşgeldiniz:)

      Yeraz ikinci ismim diyebiliriz. Anlamı genelde bana sorulur, anlamını bilmenize çok sevindim:) Daha çok iletişimde olmak dileğiyle, sevgiler:)

      Sil
    2. Merhaba gene ben! Kaç gündür blogunuzu bloguma eklemek istiyorum fakat olmuyor. Başka bir blogu ekledim fakat sizinkini inatla eklemiyor. Acaba içerik takip ayarlarınız kapalı olabilir mi?

      Sil
    3. Merhaba tekrar hoşgeldiniz:)

      İçerik ayarları kapalı değil ama zaman zaman böyle bir problem oluşuyor nedenini çözemediğim. Çözemediğime de üzüldüğüm. Yine de çözmek için uğraşacağım yeniden. İlginiz için teşekkür ederim:)

      Sil
  9. Merhabalar,

    Blogunuz pek güzel. Tebrik ederim. Öğrenmenin bir sonu derim her zaman, yine öyle oldu, öğrenmeye devam ediyorum, bir teşekkür edeyim dedim.

    Bu arada ben de bir bilgi vereyim, memleketimizin tek yazı kültürü dergisi Mürekkepbalığı şu adreslerde bulunuyor: https://murekkepbaligidergisi.wordpress.com/murekkepbaligi-satis-noktalari/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Sizin blogunuz da çok kıymetli bilgiler içeriyor. Yararlanmaya çalışıyorum, size de teşekkür etmiş olayım bu vesileyle.

      Mürekkep Balığı Dergisine online olarak ulaşmayı çok isterdim. Çünkü yurt dışında yaşıyorum. Güncel olarak takip etmem çok zor maalesef. Yine de teşekkür ederim düşüncenize. Sevgiler.

      Sil