06 Ağustos 2015

Gilmore Girls Okuma Listesi



Gilmore Girls izlediğimden günlerden beri aklımda olan bir fikri eylül itibari ile hayata geçirmeyi düşünüyorum. Yabancı bloggerların çokça yaptığı bir şey bu: 'Gilmore Girls Reading Challenge'
Diziyi bilmeyenler için söyleyeyim. Bu dizinin kahramanı kitap okumayı ve kahve içmeyi çok seven, derslerinde başarılı hem de güzel bir mükemmel kız:) Ben bu dizide bahsi geçen kitaplara ve filmlere ne zaman şans versem çok memnun oldum. Şimdi imkanlar el verdiğince sistematik ilerlemek istiyorum. Sağolsunlar sezon sezon not etmiş birileri. Onlardan yararlanarak listeyi burada paylaşacağım. 2016'ya kadar tamamlamak istiyorum birinci sezonda bahsi geçen kitapları. Eğer bu satırları okuyup da bana katılmak isteyen birileri olursa ayrıca mutlu olurum.Pembe ile işaretlediklerimi daha önce okumuştum ve bazı çevirisi olmayanları da- mavi ileişaretleyeceğim- okumayacağım.  Bu durumda geriye on dokuz kitap kalıyor. Bir sonraki postta eylül ayında hangi kitaplar olduğunu belirtirim. Sevgiler:)

İşte liste:

1. Harry Potter ve Ateş Kadehi- Rowling
2.Bülbülü Öldürmek-Harper Lee
3.Anna Karenina-Tolstoy
4.Huckleberry Finn'in Maceraları- Mark Twain
5.Dönüşüm- Kafka
6.Sırça Fanus- Plath
7.Madam Bovary- Flaubert
8.Northanger Manastırı- Austen
9.Moby Dick- Melville
10. Kadın 'İkinci Cins' 2 Evlilik Çağı- Simone de Beauvoir
11.Kibritçi Kız- Andersen
12.Savaş ve Barış- Tolstoy
13.Büyük Umutlar- Dickens
14.Kendine ait bir oda- Woolf
15. Emily Dickinson Seçme Şiirler
16.Aşk ve Gurur- Austen
17.Shakespeare'nin tüm eserleri demiş onu  ne yaparım bilmiyorum
18.Dorothy Parker da çok önemli bir yazar ama sanırım onun da türkçeye çevrilmiş kitabı yok:(
19.Gazap Üzümleri- Steinbeck
20.Günlükler- Plath
21.Peyton Place-Grace Metalious (Bunun da türkçe çevirisi yok)
22.Out of Africa- Karen Blixen (Bu kitabı değil ama Yedi Harika Hikaye kitabı İletişim'de mevcut onu okuaycağım)
23.İki Şehrin Hikayesi- Dickens
24.David Copperfield- Dickens
25.Melin Şatosunun Hanımı- Victoria Holt (Ancak sahaflarda bulanabilir)
26.The Group- Mary McCarthy (Çevirisini bulamadım)
27.Swann'ın Bir Aşkı- Proust
28.The art of eating- M.F.K Fisher (Çevirisini bulamadım)
29.Bedenin Sırları-Colette'nin Yaşamı- Judith Thurman
30.The Art of Fiction- Henry James (Yazarın dilimizde bu kitabı yok ama başka kitapları mevcut)
31.Chikara- Robert Skimin (Çevirisini bulamadım)
32.Little Dorrit - Dickens (Bu kitabın da çevirisini bulamadım ama BBC nin çektiği bir dizisi varmış onu izlerim:)
33.Mutfak Sırları- Anthony Bourdain
34.A Mencken Chrestomathy- Mencken (Çevirisini bulamadım)
35.Pageant of World History- Leinwand (Çevirisini bulamadım)
36.- Gilbert (Bunun yerine kitabın kendisini okuyacağım zira kitaplığımda bekliyor)
37.Compact Oxford English Dictionary (Bunu saymıyoruz tabi)
38 ve 39. Mencken'in Otobiyografisi ama türkçede yok.
40.Newspaper Days- Mencken bknz 38,39 aynı yazar yani bunun da çevirisi yok
41.Who's Who & What's What in Shakespeare -M. O'Connor (Çevirisi yok)

9 yorum:

  1. Harika seçimler, okumanızı merakla takip ediyor olacağım, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım uygulamada başarılı olurum:)

      Sil
  2. Merhaba,
    Daha önce de bir kaç kere görmüştüm bu challenge'ı, Gilmore Girls'ü iki defa izleyen biri olarak da hep içimde bu listeyi tamamlamak için bir istek olmasına rağmen, hiç cesaret edemedim. Listeye bakınca ancak 5 tanesini okuduğumu görmek de pek yardımcı olmuyor cesaretlenmeme:) Yine de bir deneme yapacağım, en azından elimde olup beklettiğim kitaplara bu listeye göre öncelik vereceğim. Belki sizin yapacağınız güncellemeler de tabiri caizse gaza getirir:) Size iyi okumalar, kolay gelsin.

    Sibel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Gilmore'lar:) Görüldüğü üzere ben de pek parlak değilim bu listede ama denemeye değer diyorum:) Umarım ortak kitaplarımız çıkar da eş zamanlı okuruz. Bu arada blogunuza baktım, takipte olacağım. Sevgiler:)

      Sil
  3. Listeden biraz gözüm korktu aslında. Nefis kitaplar ama bazılarının yanına bile yaklaşamıyorum ben. Daha geçen gün Proust'u elime aldım, sonra paniğe kapılıp tekrar bıraktım. Bu listeden altı kitabı okumuş görünüyorum. Benim kendimle ilgili challenge'ım da bu aralar İngilizce kitaplar okumak. Ara ara hep okuyorum ama üst üste okumaya karar verdim. Şimdilik iki kitap okuyabildim. Üçüncü kitabın elime ulaşmasını bekliyorum.
    merakla takip edeceğim seni. hangi kitap var şimdi elinde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az önce ipaddeki fotoları pc ye yüklüyorduk eşimle. Balayında Paris'e gitmiştik ne güzeldi falan diye konuşuyorduk yine gitsek diyorduk. Aklıma senin blogun geldi bakayım dedim Özlem'in favori şehri bir daha gidersek nerelere gidelim. Biraz bakındım, keyiflendim. Sonra kendi bloguma geldim, yorumunu gördüm çok hoş oldu:)

      Kitaplara gelince ben de seninle aynı düşüncedeyim. İngilizce kitap okumaya zorluyorum kendimi hatta şimdi de Harry Potter Goblet of Fire'ı okuyorum. Gözümün kestiklerini ana dilinde okumayı istiyorum ben de. Üçüncü kitabın ne acaba merak ettim:) Belki kesişir bazı kitaplarımız. Ne güzel olur.

      Sil
  4. Moby Dick güzel mi? 700 küsur sayfaydı da gözüm korktu :)) Ben de yapmak istiyorum vu challenge ı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balıkçılıkla ilgili bazı detaylar çok uzatılmış geldi bana ama onun dışında muhteşem doyurucu bir kitaptı!

      Sil
  5. https://www.goodreads.com/list/show/72680.Gilmore_Girls_Complete_Reading_List
    sanki daha çok bir liste var arkadaşım
    bende bugün bu liste ile tanıştım diziyi izlemedim bir etkinlikte bu listeden olan bir kitap okumam gerekiyordu bakarken senin yazına denk geldim :) diğer bulduğum liste yüz tane kitap var
    gözüm korktu ama senin dediğin gibi türkçeye dönmeyenleri düşersek biraz azalır :D

    YanıtlaSil