15 Ağustos 2014

Mutfakta Neler Oluyor








Dün Japon arkadaşlarımızla bir araya gelip japon mutfağının temel yemeklerini hazırladık ve afiyetle yedik. Arkadaşım saat 4 gibi bize geldi evden bir dünya şey getirmiş şaştım kaldım çünkü zaten önce markete gidecektik. Çavan denilen pilav yenen kabı ve miso denilen çorbayı içmek içmek için kase bile getirmiş. Hatta en uç olarak söyleyebileceğim yumurtasını bile getirmiş kızcağız:) Dedim hani markete gidecektik oradan da sebze alacağız dedi. Marketimize gittik ve gerekli malzemeleri alıp, eve geri döndük.

Önce tenpura diye geçen önce unlu karışıma bulayıp sonra da kızgın ateşte kızarttığımız yemeğin sebzelerini yıkayıp hazırladık. Bir yandan da çorba için patatesi az suyla haşlanmaya bıraktık. Diğer taraftan kabaklı salata için kabakları hazırladık. Bir de salatalık ve turplu turşu hazırladık. Pilavı ise marketten hazır aldık sadece mikrodalgaya atıyorsun.




Arkadaşım bunları yaparken öyle düzenli ki bazen Japonya'da yaşayış amacımın bu olduğuna inanıyorum. Düzeni ve sakinliği öğrenmek. Bir kere ne iş yapacaksa ona uygun kılık kıyafetini ve materyallerini hazırlıyor. Misal markete giderken çoğumuz liste yaparız ben onu cebimde kırış kırış yaparım. Arkadaşım ise küçük bir dosya ile gelmiş sadece not kağıdını koymak için! Hele yemek defteri olayına hiç girmiyorum:)



Sonuç olarak dün yine çok güzel bir akşam geçirdik. Buraya geldiğimizden beri ayda bir görüşüyoruz farklı aktivitelerde sayelerinde burayı daha iyi tanıyoruz. Şanslıyız.

Şuraya da bir  tenpura tarifi kondurayım soranlar için:)


  • 1 bardak soğuk su
  • 1 bardak un
  • 2 adet yine dolaptan olacak yumurtanın beyazı

         (soğuk olmaları çıtır olmasını sağlıyor)

Bu malzemeleri çırpıyorsun sonra kızartmak istediğin sebzeleri kızartıyorsun bizim kabak,tatlı patates vb gibi sebzeleri kızarttık. Ama en beğendiğim, kuşbaşından daha küçük kestiğimiz tavukları, soğan ve mısır taneleri ile beraber buladığımız karışım oldu. Onlar biraz birbirine yapışıyor kızarırken, yerken de harika bir karışım oluyor. Afiyet olsun:)









8 yorum:

  1. bende asya dizileri izliyorum uzun zamandır
    ve en çok dikkatimi çeken de bu düzen işte! tam benlik!
    masadaki sunumlar harika.. bu tarifi deneyeceğim..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzenleri aklımı başımdan alıyor desem yeridir markette bile onlar sepete yerleştiriyor aldıktan sonra o bile ahenk içinde.Eskiden sepete atardım ben şimdi dikkat ediyorum. Gerçi bizim gibi kocaman sepetle alışveriş yapmıyorlar hep günlük olduğu için az yer kaplıyor. Tenpurayı denerseniz sonucu bilmek isterim.Sevgiler:)

      Sil
  2. Tempura mı Tenpura mı?
    Biz Tempura biliyos, Japon restoranlarında ilem adı Tempura geçiyo :)
    Kandırıyollaaaa bizi eheheh :)))
    Bayılıyorum bu yemeklere! Miso çorbasını da çok severim :)
    Ne güzel yapmışsınız, elinize sağlık, afiyetler de olmuştur bence. Daha sık yapın e mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım iki kullanım da doğru şöyle ki Japoncadan direk okuyunca "天ぷら" tenpura diye okunur 'n' sesiyle. Ama japonca okunuşları romanji karakterlere dönüştürürken bunu 'm' sesiyle yapmışlar ve yaygın kullanımı da tempura diye olmuş bu sebepten.Öptüm pek çok:)

      Sil
  3. Ne güzel bir arkadaşlık, yemek paylaşımları...
    Kızartma için verdiğin sos hoşuma gitti, denemek istiyorum.
    Keyifli ve şen sofralarınız olsun canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Natalim varlıkları bizim için önemli gerçekten.Yaparsan paylaş mutlaka, öptüm kocaman:)

      Sil
  4. bende japonya da yaşamalıymışım:)
    hem yemekleri hem tertip düzenleri bir de çok önem verdiğim insana doğaya saygıları, sevgileri tam benlik:) Naif insanlar onlar değil mi Nesli? -neden nesli dedim sana bilmiyorum bu arada:)-
    Belki komşu oluruz,
    Bende arada sushi yapıyorum, nodul yapıyorum, bizim evde de japon geni var sanırım, sende söyleyince şimdi inandım iyice:)
    ellerinize sağlık, deneyeceğim tenpura tarifi de.
    Sevgiler, selamlar

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle Nesli demene sevindiğimi söyleyebilirim:) Yakınlarım genelde öyle der:)
    Japonlara gelince genelleme yapmaktan iyi olsun kötü olsun hep kaçınırım ama benim çevremdekilere bakacak olursak bir düzenleri oldukları kesin. Mesela eskiden bizde de vardı kumaş mendil taşımak. Burada hala var o gelenek hem de olmayanı dövüyorlar mertebesinde:) Dışarı çıkarken çok tedarikliler. Ama en sevdiğim özellik hiçbir işi öylesine yapmıyorlar. Bahçede iki ot mu yolacak tam takım giyiniyor ona göre. Sen bu özellikler bakımından japonların çok daha ötesindesin zaten:) Ben de sanırım öğrenmek için buradayım:)))

    YanıtlaSil