19 Eylül 2011

Haneberduş

Kitapla ilgili yazmadan önce şunu anlatmak isterim.İş yerinde bir arkadaş Şehrazat'ın Binbir gece masallarını okuyordu alıp şöyle bir bakayım dedim ve şu harika dizelerle karşılaştım hemen paylaşıyorum

                 Sırrını saklamayı bilmeyen sabrı ne bilsin!
                    Bastırınca felaketler üst üste ölüm dilersin!
                        Dost uğruna katlanılır,bütün derde çileye!
                              Sakla sırrını sabırla,devadır o her türlü hileye!
                                      Öleceğim elbet ben de,derdim saklı içimde!
                                                   Selam olsun sözlerim bu felaketin sebebine!


Çok etkilendim her gün dua gibi okumam lazım ki hayata geçirebileyim.
Neyse gelelim kitaba öncelikle haneberduş'un kelime anlamını söyleyeyim evi sırtında gezene verilen bir sıfat.Bu kitap aslında bir serinin sekizinci kitabıymış.Deneme türünde on monolog,dört seslenme,kova dolusu ve anlatma bana atları başlıkları ile dört bölümden oluşuyor.Ben yeni öğrendiklerimi burada yazacağım  ki aklımda kalabilsin bilenler kusuruma bakmasın.Mesela Cecilia Bartoly'nin dünyaca ünlü bir opera sanatçısı ,Glenn Gloud 'un Kanada'lı çok ünlü bir piyanist olduğunu öğrendim ve Gloud'u araştırırken Bitik Adam diye bir kitap olduğunu (http://www.ykykultur.com.tr/kitap/?id=69) keşfettim.


Cecilia Bartoly

Glenn Gloud







Şimdi kısa kısa öğrendiklerimi yazıyorum.
Tanınırlık üzerine yazdığı denemesinde tarihe geçmek için Efes tapınağını yakan Erostratos'u tanıdım.

Dalgınlık üzerine yazdığı denemesini de Alphonse Allais 'in şu sözüyle bitirmiş:"Gözlüğünü kaybetmek ve onu bulduktan sonra takıp aramaya koyulmak."

Uykululuk denemesinde "Başkaları acı çekerken nasıl uyuyabiliyoruz" sorusunu soruyor.

Ölümlülük üzerine şu çok anlamlı cümleleri yazmış:"Dünyaya sizin gelmiş olmanız tansıksı(doğa üstü olay) bir rastlantıdır,gidecek olmanız kaçınılmaz bir sıradanlık biçiminde karşınıza çıkar."

Evet sanırım bütün kitabı alamayacağım buraya çok şeyler kattı bana bu okuduğum ilk kitabıydı daha da okurum.Elinin altında olacak açıp açıp okuyacaksın yeni şeyler keşfedeceksin öyle bir kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder