Bekletmeden bu yazıyı yazmam lazım ki üstünden zaman geçince bazı şeyler aklımdan gidebiliyor.Geçtiğimiz perşembe günü için bq ile sözleştik hem Kodachrome sergisini gezeriz hem de yeni yerler keşfetmiş onlara bakarız diye.Annem dedi ki ben de geleyim sizinle yoga saatime kadar hem görmüş olurum.Biz Kadıköy'den hareketle Karaköy, bq da Haydarpaşa'dan hareketle Karaköy'e geçti ve orada buluştuk.İlk durağımız olan İstanbul Modern'de meğerse bir de sürekli sergiler olarak nitelendirdikleri "Yeni yapıtlar,Yeni Ufuklar" kısmı varmış zaten en çok vakti burada geçirdik.Valla resim konusunda zırcahil olduğum için kendime notlar aldım yani buradan gerisini kendime hatırlatma yazdım.Geçebilirsiniz:)
Mesela 5 gerçekçi Türk Ressamı:Turgut Zaim-
Pazaryeri resmini kartpostal yapmışlar bunu da o gün Galata'da bir dükkanda buldum.
Nuri İyem - kendisi resimlerini görünce ona ait olduğunu anlayabildiğim yegane insan
Wikipedia'dan |
http://geceedebiyat.blogspot.com/2010/09/not-defteri-24.html |
resimle ilgili daha detaylı bilgi şu adreste http://www.sanalmuze.org/arastirarakogrenmek/sanat_yapiti_1.htm
Neşet Günal ve Nedim Günsur da diğerleri.Çok ayıp ediyorum sanki bu değerli sanatçıları öylesine geçiyormuş gibi olmak istemem ama bu tamamen bu konuyla ilgili cehaletimden kaynaklanıyor.
Yazı çığrından çıktı daha da defterimde notlar var haksızlık etmem istemem hiç birine en iyisi geri kalanları da bir dahakine yazayım.Çıkıştan önce son not bu da sergiden
"Sevene sebebi,sevmeyene niyeti sorulmaz" Hüseyin Ertunç 'un resmi çok etkileyici
Mutlu Pazarlar...
Nuri İyem2in insanın gözünün içine bakan o koca gözlü kadınlarını ben de hemen tanırım:))
YanıtlaSilBir de Çığlık tablosunu tanırım görünce ...hatta korkarım o tablodan:)
tabi Monet , Van Gough , Picasso gibi resimelerini ezbere bildiklerimi tanırım bir de...
Ben de Nuri İyem'in resimlerine bayılırım ...
YanıtlaSilNuri İyem resimleri Ara Güler fotoları gibi imzadır:))
YanıtlaSilNe güzel bir post'tu,teşekkürler...
Daha sık yaz:)
Çığlık tablosu ile ilgili olarak enterasan bir çalışma da vardı İstanbul M.de su dolu bir kabın içerisine bir damla boya damlatıp yayılmasını anlatan.
YanıtlaSilAçıklamasında su boşluğun ve belirsizliğin sembolü,boya ise Münch'ün kem gözlerine gönderme yapıyormuş.
Bu postumu bir ressam olarak beğendiğin için çok mutlu oldum Natali,çok teşekkürler...
YanıtlaSilResimde de ortak zevklere sahibiz demek ki sevgili Özlem:)